Sekretāre drukā vēstules, atbild uz telefona zvaniem un sniedz informāciju apmeklētājiem. Viņa organizē gatavošanos sēdēm, konferencēm, sanāksmēm – apkopo nepieciešamos dokumentus un izdala tos dalībniekiem, izsūta uzaicinājumus un ielūgumus, reģistrē dalībniekus, izsniedz rakstīšanas piederumus, raksta sēžu protokolus. Sekretāre nodrošina komandējumu un ceļojumu organizāciju – pasūta biļetes un rezervē vietas viesnīcās. Viņa uzņem viesus un izpilda namamātes lomu. Sekretāre organizē apmeklētāju pieņemšanu pie organizācijas vadītāja, sagaida un apkalpo apmeklētājus. Viņa apkalpo biroja tehniku – teksta apstrādāšanas aparatūru, telefonu, kopējamo un faksa aparātu, personālo datoru. Sekretāres specifiskie pienākumi ir atkarīgi no viņas prasmēm un tās organizācijas tipa, kur sekretāre ir nodarbināta.
Darba pienākumi
dokumentu un informācijas plūsmas organizēšana;
vēstuļu, līgumu un citu dokumentu sagatavošana;
telefona zvanu apkalpošana;
lietvedības dokumentu apstrāde, reģistrācija, u. c. ;
biroja darba organizēšana;
klientu un viesu uzņemšana;
atbalsta sniegšana uzņēmuma vadītājiem un darbiniekiem;
uzņēmuma saimniecisko jautājumu kārtošana un citu līdzīgu uzdevumu veikšana
…