Mācību organizācijas formas
individuālā forma (vecākā paaudze nodeva jaunākajai)
individuāli grupālā mācību organizācijas forma (lielāka skolēnu grupa, bet ar katru strādāja atsevišķi)
mācību organizācijas grupālā forma
klašu un stundu sistēma (klašu – pēc prāta sagatavotības) – Komenskis, 17.gs.
Bella un Dž. Lankastera mācību organizācijas forma – skolotājs strādāja ar monitoriem (spējīgākajiem skolēniem), tie pēc tam ar pārējiem – 18. gs.
Mācību organizācijas formas
Manheimas mācību organizācijas forma – skolēnus klasēs grupēja pēc spējām (testi) –
19. gs.
Daltona plāns – skolotājs dod uzdevumu (norāda literatūru), ko skolēns veic patstāvīgi, skolotājs – konsultants – 20. gs. sākums
L.Trampa plāns – 20. gs. 70.-80. gadi, ASV:
lielās grupas – 40% laika (2-3 klases kopā – lekcijas);
mazās grupas – 20% laika (15-20 skolēni – apspriež lekcijas);
individuālais darbs – 40% laika
mājas darbi + konsultācijas + fakultatīvās nodarbības
…