Lai novērstu visus iebildumus pret mājas darbu nepieciešamību, vēlams ievērot šādas galvenās prasības mājas darbiem:
ievirzei mājas darbu izpildē jānotiek stundas laikā pirms zvana (ieinteresēt, paskaidrot, pamatot to nozīmīgumu skolēna attīstībā un virzībā, izvirzīt prasības un paskaidrot vērtēšanas kritērijus, konkrēti jāpaskaidro, kas un kā jāpilda);
piedāvāt dažādas grūtības pakāpes uzdevumus un to izvēles iespējas;
darbam mājās piedāvāt daudzveidīgus, saistošus, interesantus uzdevumus;
mājas darbiem jāatbilst skolēnu vecuma īpatnībām un viņu attīstības tuvākai zonai (lai uzdevumu nebūtu ne par vieglu, ne par grūtu);
Lai novērstu visus iebildumus pret mājas darbu nepieciešamību, vēlams ievērot šādas galvenās prasības mājas darbiem:
lai mājās veicamo uzdevumu apjoms būtu sabalansēts visos mācību priekšmetos visa semestra garumā.
lai katram mājas darbam tiktu nodrošināta kontrole un vērtējums;
jāraugās, lai izpildes laika ziņā mājās veicamie uzdevumi būtu samērīgi (neprasītu pārāk daudz laika);
Organizējot skolēnu mācību darbu mājās, jāievēro šādi pamatnosacījumi:
jāraugās, lai skolēnos rastos izziņas intereses par veicamo uzdevumu un viņi apzinātos darba mērķi. Lai to panāktu, mājas uzdevumi jāsaskaņo ar mācību darbu stundās, tiem jābūt problemātiskiem, saistītiem ar dzīvi, ar praksi;
skolotājiem un vecākiem, pedagoģiski vadot un kontrolējot skolēnus, jāieaudzina viņos atbildīga attieksme pret mājas uzdevumu pildīšanu. Ja šādas vadības nav, tad mājas darbi var veidot skolēniem paviršu attieksmi pret saviem pienākumiem;
jāievēro didaktikas principi, it īpaši pieejamības princips – uzdotajiem mājas darbiem jābūt piemērotiem skolēnu spējām, kā arī jāatbilst noteiktajām mājas darbu izpildes laika normām.
…