20.gs.
H.Parkshersta Daltonā izveidoja- Daltonas plānu.Tā būtība- skolotāja skaidrojums tiek aizstāts ar rakstisko uzdevumu, ko skolēns veic patstāvīgi. Skolotājam bija konsultanta funkcijas.
20.gs. 70.-80. gados
ASV parādījās L.Trampa plāns.Tā būtība- vidusskolas nodarbības organizējamas lielās grupās (2-3 klases kopā) , kur lasa lekcijas.
Mazajās grupās (15-20 skolēni skolotāja vadībā apspriež lekciju materiālu, diskutē)
Maksimāli tiek akcentēta individualitātes attīstības sekmēšana.
L.Trampa laika sadale:
Darbam lielajās grupās – 40% laika;
Darbam mazajās grupās – 20% laika;
Individuālajam darbam – 40% laika.
Visu mācību darba organizācijas formu vidū savu dzīvotspēju pierādījusi klašu un stundu sistēma, kas atrodas dinamikas stāvoklī un arvien pilnveidojas.
…