Hipotēze
Ja mācību stundās sociālajās zinībās blakus tradicionālām mācību organizācijas formām izmanto interaktīvās mācību metodes un paņēmienus, tad uzlabojas satura apguve un pilnveidojas dzīvei nepieciešamās spējas un prasmes.
Darba mērķis:
Analizēt literatūru un apzināt efektīvākās metodes sociālo zinību satura apguvē.
Darba uzdevumi:
Iepazīt un analizēt pedagoģisko, metodisko literatūru par mācīšanās metodēm un paņēmieniem.
Iepazīties ar mācību organizācijas formām un spēju veidiem.
AVOTOS APZINĀTO METOŽU KLASIFIKĀCIJA
metožu klasifikācija pēc didaktiskiem uzdevumiem
metožu klasifikācija pēc zināšanu avotiem
metožu klasifikācija pēc skolēnu izziņas darbības organizēšanas paņēmienu sistēmas
METODES IEDALĀS PĒC ZINĀŠANU AVOTIEM
dzīvā vārda ( verbālas metodes )
darbu ar grāmatu
praktiskās metodes
uzskates metodes
IZZIŅU ATTĪSTOŠĀS DARBĪBAS METODES
o izskaidrojoši ilustratīvo;
o reproduktīvo;
o problemātiskā izklāsta;
pētniecisko metodi.
SOCIĀLO ZINĪBU STUNDĀS IZMANTOTĀS METODES
1. Monoloģiskās – informācija plūst tikai vienā virzienā – no mācību spēka uz skolēniem (lekcijas, demonstrējumi, video, radio, plakāti, u.c.).
2. Dialoģiskās (mijiedarbības) – daudzvirzienu mijiedarbības – starp skolotāju un skolēniem vai skolēnu (semināri, konsultācijas, prāta vētra, grupu diskusijas, skolēnu demonstrējumi, lomu spēles, u.c.).
3. Pētnieciskās – skolotājs nodrošina ar materiāliem un veicina skolēnu darbošanos pa vienam vai grupām, lai varētu izzināt. Skolēni var mijiedarboties. Beigās viņiem ir atgriezeniskā saite ar skolotāju (semināri, konsultācijas, prāta vētras, grupu diskusijas, lomu spēles). …