Skolotājam šis darbs prasa lielu ieguldījumu pirms nodarbības-izplānojot, sagatavojot palīgmateriālus un pārdomājot instrukciju.
Savukārt nodarbības laikā skolotājs ir relatīvi mazāk nodarbināts
Jāveido grupas pēc spējām, katrā grupā jābūt skolēniem ar dažādām spējām
Katrā grupā jābūt skolēniem ar zināšanu līmenim , darba tempu ,dažādu temperamentu un raksturu, abu dzimumu pārstāvjiem.
Grupas darba metodes tiek izmantotas galvenokārt , lai:
Dalībnieki cits citu iepazītu,
Kopīgi darbotos,
Dalītos pieredzē,
Iegūt iemaņas darbam grupā,
Veikt konkrētu uzdevumu,
Dotu iespēju klases biedriem mācīties vienam no otra,
Spējīgākais skolēns grupā veiktu skolotāja funkcijas,
Mazāk droši skolēni rastu iespēju izteikt savas domas(nelielā klausītāju grupā),
Mācītos motivēt savas domas ,
Prastu panākt vienošanos ,
Uzklausīt viens otru,
Attīstīt atbildības izjūtu,
Samazināt stresu.
Ledus laušana
Pirmā tikšanās būtiski ietekmē skolotāja un skolēnu turpmāko sadarbību un tās rezultātus
Ja tā ir pirmā nodarbība , tad skolotājam jāsāk iepazīstinot ar sevi, pastāstot par sevi- savu dzimto pusi, ģimeni , saviem vaļas priekiem , kas patīk ,grāmatām, koncertiem, izrādēm.…