Heiristiskā metode
Skolotājs piedavā problēmuzdevumu, sadala to vairakos jautājumos, izplano risinājuma soļus.
Skolēni mācās saskatīt problēmu, aptver problēmuzdevuma noteikumus, risina katru soli patstāvīgi, motivējot savus spriedumus un veiktās darbības, analizē savas zināšanas.
Pētnieciskā metode
Skolotājs izvirza skolēniem:
patstāvīgi risināmu problēmu,
paredz rezultātus, kas jāiegūst,
paredz pētnieciskā darba gaitu, koriģē to.
Skolēni izprot problēmu, formulē to un veic faktu, parādību izpēti, sagatavo pētniecības planu, īsteno to. Formulē iegūtās atziņas, pārbauda tās. Veic praktiskus secinajumus par iegūto atziņu iespējamo un nepieciešamo izmantošanu.
Pārdzīvojuma, emocionālas iedarbības metode
Runas kultūra un tehnika, runas valodas kultūra
Lekcijas, jautājumu uzdošana
Darbs ar grāmatu, konspektu veidošāna
Rakstveida vingrinājumi, diktāti, sacerējumi, lietišķie raksti, referāti utt.
Demonstrējumi
Āra nodarbības
…