Abstrakciju hierarhija datorā
Dators – arī abstrakta mašīna. Varam uz datoru skatīties dažādos veidos.
(a) Dators kā lietotāja tekstu un tabulu apstrādes līdzeklis, uz datora iespējams izpildīt lietojamas programmas (Word, Excel, u.c.)
(b) Dators kā vide programmēšanai (valodā C++, PASCAL, PROLOG, u.c.)
(c) Dators kā bināras simbolu virknes apstrādājoša iekārta (viss sastāv no 0 un 1, baits – 8 biti, Kbaits – 1024 baiti, u.tml.)
(d) Dators kā fizikāli realizētu mikroshēmu sistēma, sastāv no diodēm, tranzistoriem, u.c. elementiem.
Starp (b) un (c) vēl (nosacīti) 3 līmeņi:
(b1) asemblera valoda (instrukcijas darbam ar reģistriem, atmiņas šūnām)
(b2) operētājsistēmas kodols (vada uzdevumu plūsmu datorā)
(b3) mikroprogrammas (procesora instrukciju realizācija loģisko operāciju līmenī).
Zemāks līmenis realizē operācijas, kas pieejamas (izmantojamas) augstākā līmenī.
Lai strādātu augstākā līmenī, nav jāzina visas zemākā līmeņa detaļas (lai brauktu ar trolejbusu, nav jāzina tā dzinēja uzbūve).…