Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:309743
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Kā atstāstīt?
- Stāstīt tā, lai būtu interesanti pašam un ieinteresētu klausītājus
Stāstīt izteiksmīgi, iejūtoties personāžā lomā un stāstot no kāda personāža viedokļa
Izmantot neverbālos runas izteiksmes līdzekļus - ķermeņa pozu, kustību, mīmiku žestus
Ir svarīgi klausītājus iesaistīt atgriezeniskās saites sniegšanā klasesbiedram par atstāstīto tekstu

Darbs ar ilustrācijām
Ilustrēšana var palīdzēt izprast daiļdarbu, iedziļināties tā detaļās un niansēs, ja ilustrēšanai skolēni tiek sagatavoti.
Sagatavot skolēnus ilustrēšanai nozīmē apjēgt literārā darba ilustrāciju lomu –palīdzēt lasītājam spilgtāk priekšstatīt autora radītās ainas, personāžus, epizodes, kā arī darbu kopumā.

Darbs ar ilustrācijām pirms teksta lasīšanas
Pēc ilustrācijas noteikt, par ko tekstā būs stāstīts
Minēt, ko lasīs – stāstu, pasaku vai dzejoli – un kas par to liecina ilustrācijā
Prognozēt literārā darba noskaņu

Ilustrācijai pirms literārā darba lasīšanas nav jāatklāj saturs, bet gan jānoskaņo tā uztverei un jāieinteresē lasīšanā.
Darbs ar ilustrācijām teksta lasīšanas laikā
Vai ilustrācijas ir lietderīgi izmantot teksta pirmās lasīšanas laikā?
Ja skolēni patstāvīgi iepazīst daiļdarbu, daiļdarba aplūkošana, pārtraucot lasīšanu, var traucēt daiļdarba uztveri un izpratni.
Ja skolotājs lasa tekstu priekšā, var pārtraukt lasīšanu pēc nozīmīgas epizodes, lai demonstrētu atbilstošu ilustrāciju un īsi to komentētu.

Ilustrācijas aplūko arī atkārtotas teksta lasīšanas laikā, kā arī nobeigumā, kad izdara secinājumus par literārā darba galveno domu, noskaņu, skolēnu attieksmi pret lasīto
Darbā ar ilustrācijām akcentējamie jautājumi
Kura epizode ir attēlota ilustrācijā? Kas par to liecina?
Nosauciet visas darbojošās personas, kas redzamas ilustrācijā! Kāpēc mākslinieks tās izvēlējies?
Pievērsiet uzmanību portretam! Kādas rakstura īpašības ilustrators ir parādījis portretā?

Vingrinājumu piemēri darbā ar ilustrācijām
Atrast ilustrācijai atbilstošu literārā darba fragmentu, sagatavoties tā nolasīšanai vai atstāstīšanai
Kritiski vērtēt piedāvāto ilustrāciju: vai tā atbilst tekstam u.tml.
No diviem vai vairakiem attēliem izvēlēties to, kuru var uzkstaīt par attiecīgā literārā darba ilustrāciju, pamatot izvēli
Noteikt, kuram no diviem literārajiem darbiem atbilst piedāvātā ilustrācija, pamatot savu viedokli

Vārdiskā ilustrēšana (1/2)
Vieglāk ir veidot sižetiskas vārdiskās ilustrācijas. Sākotnēji to izveidē vēlams izmantot vizuālu atbalstu
Ja skolotājs labi zīmē, tad, pārrunājot ilustrācijā izmantojamo tēlu izvietojumu, skolotājs vienu pēc otra zīmē uz tāfeles ilustrācijas elementus. Tādējādi vienlaikus ar vārdisko ilustrāciju top melnbalts zīmējums uz tāfeles. Vēlāk var mācīties ilustrāciju arī vārdiski «izkrāsot»
Lai vārdiem aprakstītu iztēlē radušos ainu, skolēnus māca balstīties uz tekstu, izmantot to.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1390654
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties