Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:395276
 
Vērtējums:
Publicēts: 29.04.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

5. Dzīvības ceļš
Vienīgā Ļeņingradas nebloķētā puse bija Lādogas ezers, Bezledus apstākļos pilsētu apgādāja ar peldlīdzekļiem, bet tūvojoties ziemai bija skaidrs, ka sals būs spēcīgs un drīz varētu sākties ūdenstilpju aizsalšana. Tāpēc ienāca prātā plānot ceļu pa aizsalstošo ezeru.
1941. gada 22. novembrī ceļā uz Ļeņingradu devās pirmā autokolonna. Tā bija piekrauta ar miltiem, jo pilsētā ļoti sāka trūkt pamata pārtikas produktu. Pirms ledus ceļa izmantošanas to pārbaudīja ar zirgu pajūgiem un vēlāk arī ar smagās tehnikas kolonnu. Kopumā ledus izturēja lielas slodzes. Taču arī pārvietošanās laikā tika gūtas smagas mācības.
Lai arī propaganda sauca Lādogas ezera ledus ceļu par dzīvības ceļu, tautā to devēja par nāves ceļu, jo jebkurā brīdī automašīnas varēja ielūzt un sākt grimt, jebkurā brīdī varēja uzbrukt pretinieks. Tieši uz Lādogas ledus ceļa tika izpētīts rezonanses spēks. Bieži gadījās, ka pēc smagā kravas transporta braukušās vieglās automašīnas ielūza ledū, jo smagais transports ar skaņas svārstībām padarīja ledu trauslu. Tāpēc sāka veidot vairākas trases un automašīnām noteica braukšanas ātruma ierobežojumus.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties