Kultūra ir cilvēka prāta un jūtu kolektīva programmēšana, ko raksturo:
Dzīvesveids,
Vērtīborientācijas,
Pašvērtējums (“Es”lomas apzināšanās),
Pilsoniskā identitāte.
Pilsonis-personība: sociālā apzināšanās, vērtības un uzvedība, un patērētāja kultūras ētiskie aspekti.
Patērētāja uzvedības izpētes priekšmets ir psiholoģiskās ietekmēšanas mehānisms, tā:
Funkcionēšanas mērķtiecīga vadīšana,
Regulēšana,
Lēmumu un stratēģijas humānās virzības saglabāšana.
Patērētāju uzvedību determinē tirgvedības problēmas. Tirgvedībā akcentuācija izpaužas divējādi:
Rūpēs par patērētāju, vadoties no preces kvalitātes, maiņas vērtības un piedāvājuma izvēles,
Uzņēmējdarbības peļņas nodrošināšanā, saglabājot patērētājus.
Patērētāja uzvedība- darbība, kas virzīta uz pakalpojuma vai preces iegādi, patērēšanu un atgriezeniskās saites nodrošināšanu.…