Konkurences jēdziens
Konkurences ietekmē patērētāji vislabāk spēj nodrošināt savas vajadzības, jo tirgū tiek piedāvāts iespējami plašs preču un pakalpojumu klāsts, kura cenu un kvalitatīvo īpašību attiecību kopums nodrošina vislabākās izvēles iespējas jebkuram patērētājam. Konkurence arī veicina inovācijas, respektīvi, jaunu preču un pakalpojumu rašanos un piedāvājumu tirgū.
Konkurence ir sāncensība, kas nodrošina tirgus ekonomikas attīstību un efektīvāku sabiedrības resursu izmantošanu. Konkurenci nereti asociē ar draudiem, bet konkurenci var uztvert arī kā izaicinājumu un jaunas iespējas! Konkurences ietekmē samazinās cenas un uzlabojas preču un pakalpojumu kvalitāte, kas savukārt palielina patērētāju izvēles iespējas.
Konkurences politikas jedziens
Konkurences politika ir komercdarbības instruments, kas ar tiesiskiem līdzekļiem nodrošina jebkura sabiedrības indivīda iespējas atbilstoši savām spējām piedāvāt tirgū preces un pakalpojumus, cīnīties par tirgus iekarošanu un konkurēt tirgū, piedāvājot arvien labākas preces un pakalpojumus. Savukārt patērētājam konkurences politika nodrošina iespējas izvēlēties preces un pakalpojumus, kas vislabāk atbilst katra vajadzībām.
Kopienas konkurences politika tiek istenota saskaņā ar prēcīzu mērķi – kopejā tirgū aizsargāt un attistīt efektīvu konkurenci.…