Iekšējā komunikācija
Uzņēmuma/iestādes tēla veidošanā pamatu pamats ir iekšējā komunikācija.
informē, rada pamatu sapratnei un dod orientāciju, “atrod” un formulē tēlu, veido kopības sajūtu, saliedē, kā arī nonāk pie jauniem risinājumiem, produktiem, pakalpojumiem u.tml.
aptver visas komunikācijas un informācijas attiecības uzņēmumā: komunikāciju menedžmenta un darbinieku starpā, kā arī darbinieku pašu starpā; sabiedrisko un privāto komunikāciju; formālo un neformālo komunikāciju, personisko komunikāciju un komunikāciju ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību; individuālo un masu komunikāciju.
Iekšējā komunikācijā tiek sniegta informācija par uzņēmuma mērķiem; pārstrukturēšanos; ideju, kā pārstrukturēties; jaunas nodaļas izveidi; drīzu racionalizāciju; kādu jaunu uzdevumu; tirgus un uzņēmuma nepareizu attīstību; vadības plāniem; jaunām tirgus prasībām; darba vietu attīstību.
Tajā ir svarīgi ne tikai sniegt informāciju, bet arī izvēlēties kā to pasniegt!
Tajā piedalās VISI!
PR speciālista ikdienas darbu aptuveni 80-85% veido iekšējā komunikācija.
palīdz korekti veikt darbu;
palīdz uzlabot iekšējo klimatu uzņēmumā;
noregulē konfliktus;
dzēš baumas, aizdomas;
veicina koordināciju;
palīdz stiprināt uzticēšanos un ticamību;
veicina apmierinātību un motivāciju;
sniedz sociālo atbalstu.
Galvenie iekšējās komunikācijas veidotāji
Ideāls variants - Uzņēmuma vadība veido tādu komunikāciju, kāda tai ir vajadzīga un kādu to vēlas darbinieki.
Galvenokārt vidējos un lielos uzņēmumos vadošos darbiniekus atbalsta PR nodaļa.
Vadītājs nedrīkst palikt ēnā, viņam ir jābūt aktīvam un pretimnākošam. …