Pētījuma mērķis
Uz sociālās identitātes pieejas pamata pierādīt, ka vertikālajai komunikācijai ir daudz ciešāka saikne ar darbinieku emocionālo uzticību organizācijām nekā horizontālajai komunikācijai
Sociālā identitāte
Sociāli psiholoģisks process, kas balstās uz īpašu sociālā konteksta sapratni un sevis identificēšanu sociālajā kontekstā
Cilvēki parasti ir labās domās par sevi un grupām, kurām tie pieder, un tas savukārt lielā mērā ietekmē attiecības ar citām grupām
Uzticība organizācijā un identifikācija
Koncepts “uzticība organizācijā” ir cieši saistīts ar identitātes konceptu – “twin concept”
Darbinieku uzticēšanos rada emocionālā saikne ar organizāciju, identifikācija ar to un līdzdalība organizācijā
Uzticība organizācijās cieši saistīta ar apgrozījumu, darbinieku darba neattaisnotu kavēšanu, cita darba meklēšanu un organizāciju pamešanu
Komunikācija un uzticība
Komunikācija rada apstākļus uzticībai, tādējādi aplūkojama, kā viens no tās cēloņiem
Komunikācijas tipi
Vertikālā komunikācija - komunikācija augšup un lejup pa organizācijas hierarhiju starp dažāda līmeņa darbiniekiem tajā skaitā arī ar vadību
Vertikālā komunikācija palīdz definēt organizācijas būtību, kas ļauj darbiniekam sevi ar organizāciju identificēt.…