Kas ir komunikācija
Apmaiņas process ar informāciju, idejām un attieksmēm, kas rezultātā veido attiecīgu izpratnes līmeni starp ziņojuma sūtītāju un ziņojuma saņēmēju;
sarežģīts process, jo tai ir jābūt skaidrai, saprotamai un ticamai, lai tā varētu sasniegt pareizos lēmuma pieņēmējus;
motivācija balstās uz trīs galvenajām perspektīvām: organizācijas perspektīva, darba grupu perspektīva un individuālā perspektīva.
Komunikācijas paradoksi
Komunikācijas process organizācijā tiek jaukts ar sazināšanos procesu;
mentāli jebkurš vadītās ir pārliecināts par komunikācijas nozīmību, tomēr ar savu reālo darbību parāda pavisam pretējo;
cilvēki ir pārliecināti, ka citi cilvēki viņu doto informāciju uztver tieši tā, kā viņi to ir domājuši;
informācijas uztvere tiek atzīta kā viena no svarīgākām etapiem biznesā, bet organizācijās ir maz, kuri tiecas dzirdēt un klausīties;
mūsdienīgai organizācijai komunikācijas kanāli ir kā dzīvības limfa, savukārt praksē – organizācijas struktūra un raksturīgās barjeras kavē brīvu informācijas cirkulāciju.
Mērķis- noskaidrot tiešās un netiešās saistības starp vadītāju komunikāciju un darbinieku emocionālo uzticēšanos organizācijai. Attiecībā uz netiešo saistību, specifiski kā mediatori tiek aplūkoti cilvēku priekšstati par viņu piemērotību konkrētajai organizācijai un priekšstati par organizācijas efektivitāti
Rezultāti
Cilvēku priekšstati par viņu piemērotību konkrētajai organizācijai un priekšstati par organizācijas efektivitāti kā mediatori daļēji ietekmē darbinieku emocionālo uzticēšanos organizācijai;
tiešā veidā priekšstatus par organizācijas efektivitāti ietekmē darbinieku apmierinātība ar vadītāju komunikāciju;
vissvarīgākie aspekti saistībā ar komunikācijas procesiem starp vadītājiem un darbiniekiem ir atgriezeniskās saites sniegšana un ieklausīšanās spēja no vadītāju puses.…