Komandas darba organizēšana
Lai komandā sastrādātos ir nepieciešama laba plānošana, to veido vairāki svarīgi elementi:
Pienākumu sadale
Sabiedrības interešu ievērošana
Klientu interešu izpēte
Informācijas vākšana par konkurentiem un tās apstrāde
Apspriežu organizēšana
Veiksmīgam komandas darbam ir vēl daži priekšnoteikumi:
Komandai nevajadzētu būt lielākai par 12 cilvēkiem
Visiem komandas loc. savstarpēji jāsazinās un jāstrādā vienkopus
Komandas locekļiem jāvēlas sadarboties
Profesionālajām un personīgajām īpašībām jābūt augstā līmenī
Komandas dalībnieki jāizvēlas, ņemot vērā viņu vecumu, dzimumu un psiholoģisko tipu
Cilvēkam ar izteiktām tieksmēm valdīt, izteikti
individuālisti darbam komandā nav piemēroti
Komandas mērķi
Darba grupas vadītājam jāizprot savas darba grupas tuvākie un tālākie mērķi
Daži ieteikumi:
Visiem darba grupas dalībniekiem jāvienojas par precīzu darba virzienu definējumu
Nedrīkst izvirzīt mērķus, pirms nav apspriesti visi iespējamie uzdevumu īstenošanas ceļi
Lai gan mērķa noformēšanai ir nepieciešama grupa, mērķis var noteikt arī grupas sastāvu
Lai sasniegtu labākus rezultātus, mērķim jābūt izaicinošam, ar vispārīgiem un specifiskiem uzdevumiem
Konfliktu rašanās komandā
Konfliktus visbiežāk rada:
Draudi
Pavēles
Kritika
Apsaukāšana
Pienākumu došana, moralizēšana
Nozīmīgas informācijas nepateikšana
Pratināšana
Uzvedības motīvu interpretēšana, “domu lasīšana”
Atteikšanās apspriest jautājumus
Sacensība
Vispārinājumi
…