Sieviešu tipi
1. Modes dāmas – šo grupu veido bagātas un izglītotas sievietes. Augsts ienākumu līmenis dod iespēju iepriekš plānot daudzus pirkumus un iegādāties modernus produktus.
2. „Vēlos nopirkt”– rīcības dāmas pēc būtības neatšķiras no pirmās grupas dāmām, bet viņām nepietiek ienākumu, lai varētu apmierināt visas savas vajadzības. Visbiežāk viņas veic impulsīvos pirkumus.
3. Precētās dāmas – šo grupu veido sievietes ar bērniem un bez bērniem, ar augstāko izglītību un bez tās, lielākā daļa strādā. Viņas parasti plāno iegādāties nedārgas preces sev un bērniem, kā arī sporta preces, sadzīves tehniku, virtuves piederumus.
4. Ģimenes dāmas – šo grupu veido sievietes, kam ir bērni ar vidēju ienākumu līmeni un parasti bez augstākās izglītības. Viņas rūpīgi plāno visas izmaksas. Reti izmanto patēriņa kredītu, aktīvi piedalās izpārdošanas dienās. Liela daļa pirkumu paredzēti bērniem un vīram.
5. Konservatīvās dāmas – tās ir sievietes pusmūža gados, pensionāres. Patīk apmeklēt lielveikalus, baudīt šo atmosfēru, bet ierobežotu ienākumu dēļ viņas iepriekš neplāno pirkumus.
Vīriešu tipi
1. Jauni strādājoši cilvēki – parasti ir neprecēti, ar ienākumu līmeni zem vidējā. Viņi galvenokārt ir vīriešu apģērba, sporta preču un elektronikas pircēji.
2. Praktiķi – arī parasti ir neprecēti ar ienākumiem zem vidējā līmeņa. Visbiežāk pērk elektronikas, sporta preces, retāk – apģērbu.
3. Konservatori – parasti ir pusmūža cilvēki ar viszemāko ienākuma līmeni. Meklē apģērbu, lai nomainītu novecojušo, dod priekšroku pazīstamajām preču zīmēm.
…