Jūlijs Students min daudziem labi zināmos piemērus par to, ka ar audzināšanu cilvēki nodarbojušies vienmēr, jau ilgi pirms pedagoģijas zinātnes rašanās, arī mūsdienās ne viena vien ģimene, nebūdama pedagoģiski teorētiski izglītota, izaudzina lieliskus cilvēkus. Un tomēr, viņš saka, tādu cilvēku, kas piedzimuši kā audzināšanas mākslinieki, ir maz, un mudina audzināšanas mākslai gatavoties teorētiski: "Prakse jāvada un jāveido ar teoriju, bet teorija ar praksi jālabo un jāpapildina."
J.Students bija pārliecināts — un tādā pārliecībā, manuprāt, ir visi Latvijas Universitātes maģistranti, doktoranti un mācībspēki — ka audzināšanas darbā teorijai ar praksi jāiet roku rokā. "Audzināšanas praksei, respektīvi, mākslai jāsagatavojas teorētiski, teorija ir tā, kas rāda skaidrību, apgaismo ceļu", tā J.Students.
…