Ievads
Es izvēlējos Jans Amoss Komenskis, jo viņš izveidoja pedagoģiju kā zinātni. J.A.Komenskis radīja savu kapitālo darbu ,,Lielā didaktika”. Viņš pirmais izvirzīja uzdevumu ,,visiem mācīt visu” un izklāstīja bērnu mācīšanas principus un noteikumus. Komenskis radīja didaktiku, kurā bija iemiesojušās progresīvās metodes un idejas, kas izcirta ceļu praktiskajai audzināšanai un mācībām.
Mans mērķis ir iepazīt J.A.Komenski tuvāk kā pedagogu. Uzzināt par viņa uzskatiem uz dzīvi un mācību procesā, uzzināt par paveikto darbu “Lielā didaktika’’ un izglītības izstrādāto sistēmu.
Mani uzdevumi:
Sameklēt informāciju dažādos avotos par J.A.Komenski.
Uzzināt “Lielās didaktikas” galveno atziņu.
Atrast informāciju par izstrādāto izglītības sistēmu.
J.A.Komenska didaktika
J.A.Komenskis didaktiku uzskatīja par mācīšanas universālo mākslu.
Didaktika pētī divas savstarpēji saistīto jautājumu kopas. Pirmā jautājumu kopa skar izglītības un mācību saturu – ko, kad un cik daudz, kas jāapgūst. (viens no didaktikas pētīšanas priekšmetiem)
Otra jautājumu kopa, uz ko jāatbild didaktikai ir – kā vadīt mācību procesu, lai varētu mācīties ar prieku, nepārslogojot sevi, un zināšanas būtu apjēgtas, pamatīgas un noturīgas. (lai iemācītos, rodas jautājums kādas metodes izmantot).…