Mācību procesa mērķi:
Ir radīt situāciju, kurā sadarbības un mijietekmes procesā attīstās tās dalībnieku vispusīgas intrapersonālās (personas iekšējas) un interpersonālās (saskarsmes, sociālās) prasmes un īpašības (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca, 2000);
Nevajadzētu aizmirst, ka arī mācību vide ir viens no noteicošiem faktoriem skolēna darbībā un attīstībā (Stabiņš J., 2001).
Skolotājam svarīgi:
Radīt bērnos pozitīvu motivāciju, interesi piedalīties kādā uzdevumā;
Ļaut bērnam pieņemt pašam lēmumu, attīstīt savu ideju;
Veicināt ideju apmaiņu bērnu starpā;
Palīdzēt bērnam attīstīties vispusīgi, būt gatavam veiksmīgai dzīves darbībai;
Izmantot dažādus informācijas avotus, iegaumēt, domāt, spriest, lemt, organizēt sevi darbam, sadarboties ar citiem, sazināties, u.c.
Lai izmantotu interaktīvas mācību metodes:
Skolotājam pašam jābūt iekšēji brīvam, spējīgam improvizēt;
Noteikti jābut atvērtam bērniem un godīgiem viņu priekšā (Lapiņa L., Rudina., 1997);
Bērnam jājūt, ka skolotājs darbojas nepiespiesti, ka ļauj bērnam improvizēt.…