IEVADS
Šodien izglītības uzdevums ir palīdzēt skolēniem apgūt tās prasmes, kuras nepieciešams dažādās personīgās un sabiedriskās dzīves jomās.
Integrētais mācību saturs un metodika balstās uz atziņu, ka „tikai pastāvīgas darbības rezultātā iegūtais slēdziens izsauc darbību. Mācīties ar prieku nozīmē produktīvu un radošu izziņas darbību, kas ir pašattīstības sekmēšanas būtiskais līdzeklis”.
INTEGRĒTO MĀCĪBU VĒSTURISKAIS APSKATS
Komenska didaktiskajā koncepcijā tika aizskarts jautājums par izziņas spēju attīstību ciešā saistībā ar personības veidošanās daudzveidīgo.
Pestolocijs akcentējis atziņu, ka katrā audzināšanas un skološanās darbā jāpatur priekšā viss veselais cilvēks.
INTEGRĒTO MĀCĪBU VĒSTURISKAIS APSKATS
A. Dauges, K. Grestes u.c. autoru darbos atspoguļota ideja, ka audzinot un mācot jācenšas nevis visu gatavo dot, bet radināt audzēkņus pastāvīgi meklēt un atrast vajadzīgās atziņas.
Mūsdienu pasaulē strauja holisma filozofijas attīstība sākās 80. gados. Holistiskā pedagoģija māca uzticēties daudzveidīgiem izziņas avotiem (sajūtas, intuīcija, atskārsme, autoritāte u.c.).…