Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:225358
 
Vērtējums:
Publicēts: 14.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Impresionisma aizsākumi:
19. gadsimta sešdesmitajos gados Francijā;
nosaukums cēlies no kritiska raksta “Impresionistu izstāde”, kas tā nodēvēts, apspēlējot Kloda Monē gleznas “Impresija. Saullēkts” nosaukumu;
sākotnēji pilnībā noraidīts, kritizēts un izsmiets mākslas virziens;
Impresionisma iezīmes:
atstāj paviršības un nepabeigtības iespaidu;
impresionistus vilina neatklātais, eksperimenti, kustība, vibrācija;
gleznošana brīvā dabā;
fragmentāras kompozīcijas, paplašinot ainavas žanra iespējas;
laikmetīgas pilsētas tēma (pilsētnieku atpūta, izklaide kafejnīcās, koncertos,teātros u.c.);
tiecas izcelt parasto, necilo, atmetot romantizēto jūsmu par tradicionāli skaisto;
impresionisti atklāj, ka ēnas ir tikpat krāsainas kā attēlojamais objekts;
nejauc krāsas uz paletes;
tīras, gaišas krāsas.

Klods Monē (1840-1926)
pamudina domubiedrus gleznot vienīgi brīvā dabā;
gleznās viss izplūdis, ne krāsām, ne formām nav konkrētības;
ierīko savu darbnīcu laivā;
spēja attēlot gaismas un gaisa ietekmi uz ūdeni;

Impresija. Saullēkts.
Ūdensrozes
Savvaļas magones
Sieviete ar saulessargu
Edgars Degā (1834-1917)
franču gleznotājs, grafiķis, tēlnieks;
pasteļtehnikas meistars;
attēlo cilvēkus ikdienas darbībā un to dažādās pozas, žestus, dzīves ritmu.
Balets Parīzes operā
Sacīkšu zirgi
Deju stundā
Eduards Manē
impresionisma virziena pamatlicējs;
izstrādā tikai dažas tēlu sejas, citas tikai ieskicē;
augstu vērtē melno toni, kas izceļ pārējo krāstoņu tīrību un dzīvīgumu;
akcentē uzmanību uz gaišo un tumšo krāsu kontrastiem;
Brokastis zaļumos
Kīrsraga un Alabamas kauja
Koncerts Tilērī parkā
Pjērs Ogists Renuārs (1841-1919)
tiecas vizuāli saglabāt attēlotā objekta formu, saglabājot arī skaidru līniju un precīzu zīmējumu;
attēlo mutuļojošo Parīzes sabiedrības dzīvi, jaunatni;
portreti ar interesantām krāsu pārejām;
gaiši, dzīvespriecīgi toņi.

Meitene ar salasītajiem ziediem
Divas māsas
Klavieres
Le Moulin de la Galette
Bulevarda
Pols Sezāns (1839-1906)
dramatiskas un dinamiskas kompozīcijas;
stingras un konstruktīvas kompozīcijas;
apjomus veido ar skaidri norobežotām krāsām;
galvenais gleznā – priekšmetu materialitāte, apjoms, krāsas.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties