Jebkurš no mums ir pārvietojies ar automašīnu vai vismaz aizvests, bet neviens nepadomā, kas nāk ārā no automašīnas dzinēja, kādu kaitējumu izplūdes gāzes dot dabai un pašam cilvēkam. Iespējams, ka šī temata tēma ir bijusi aktuāla un pieņēmusies spēkā kopš tā laika, kad ikdienā tika lietotas automašīnas un citi transporta līdzekļi, kas patērē naftas izstrādājumus, tomēr pētot gaisa piesārņojumu 26 Eiropas pilsētās, konstatēts, ka no gaisa piesārņojuma mirst 2,6 reizes vairāk nekā no asins vēža, 4 reizes vairāk nekā no AIDS un 1,5 reizes vairāk, nekā iet bojā satiksmes negadījumos. Viens auto gadā vidēji izdala 800 kg oglekļa oksīda, arī svinu un patērē aptuveni 4 tonnas skābekļa.
Iespējams, ka katram cilvēkam nav īsti skaidrs, kā automašīnu izplūdes gāzes ietekmē apkārtējo vidi un it īpaši – cilvēka veselību. Uzdevums bija uzzināt visu iespējamo par iekšdedzes dzinēju, kādas gāzes izdalās no iekšdedzes dzinēja, noskaidrot, kuri automašīnas modeļi ir videi draudzīgāki un dot ieteikumus kā varētu ierobežot toksiskās gāzes.
Darba hipotēze: Ja automašīnai ir benzīna dzinējs, tad tās izplūdes gāzes ir mazāk kaitīgas videi.
Mērķis: Noskaidrot, kuri automašīnas modeļi ir videi draudzīgāki un kuri tai ir kaitīgāki.
Uzdevumi:
1. Apskatīt pieejamo literatūru par iekšdedzes dzinēju;
2. Izpētīt CO sastāvu dažādās markās, modeļos un dzinējos;
3. Izstrādāt ieteikumus, kā varētu samazināt izplūdes gāzes.
Pētījuma metodes:
1. Teorētiskā – literatūras izpēte un analīze;
2. Praktiskais pētījums.