Humānās pedagoģijas virziens mūsdienās Rietumu pasaulē tiek saukts par “TREŠO SPĒKU”.
Humānā audzināšana ir garīguma audzināšana ,kurā tiek īstenotas aksioloģiskās vērtības.
Aksioloģija- (gr. axios- vērtīgs + logos- jēdziens , mācība)- filozofijas mācība par vērtībām.
Humāns –cilvēcīgs , sirsnīgs ,atsaucīgs , žēlsirdīgs.
Humānā pedagoģija- audzināšanas zinātne , kas vēršas pret cilvēka prāta vienpusīgu izkopšanu , pret cilvēka dvēseles , uzvedības un rīcības , nozīmes un jēgas izskaidrošanu , eksperimentāli pārbaudāmu likumsakarību veidā.
Vienkāršotā izpratnē ar humāno pedagoģiju izprot – mīlēt, cienīt bērnus, nekliegt uz viņiem, būt labiem pret viņiem, smaidīt. Humānajai pedagoģijai bērns jāvirza uz garīgo meklējumu.
Izglītības humānā paradigma.
“paradigma’’- piemērs ,paraugs (no gr. val. tulk.)
Problēmu nostādnes risinājums un pētīšanas metožu kopums.
Latvijā 80. gadu beigās un 90.gadu sākumā visskaidrāk izpaudās izmaiņas izglītībā.
Jauna izglītības paradigma- humānā izglītība.…