SECINĀJUMI
Valsts budžets ir finanšu līdzekļu kopums, kas tiek piešķirts valsts funkciju nodrošināšanai.
Administratīvais budžets ir finanšu līdzekļu kopums, kas tiek piešķirts, lai nodrošinātu iestādes darbību.
Valsts budžeta plānošana ir pietiekoši neefektīva
secinājumi
Budžeta plānošanā Latvijā izmanto izmaksu metodi, kas ir balstīta uz iepriekšējo gadu rezultātiem.
Budžeta plānošana tiek veikta pamatojoties uz KK klasifikatoru.
Kontrole galvenokārt tiek veikta ceturkšņu griezumā.
secinājumi
Ikgadus budžets netiek profesionāli sadalīts starp KK kodiem.
Budžetu plāno neprofesionāli ekonomisti.
Trūkst konkrētums un padziļināta analīze pa atsevišķām pozīcijām.
Secinājumi
Vadība nav skaidri un konkrēti definējusi prioritātes.
Vājš menedžments un kontrole.
Iesīkstējuši standarti, nav mūsdienīga pieeja.
secinājumi
Vadība nav ieinteresēta izmaiņām.
Lai valsts pārvaldē ieviestu ko jaunu ir jāsaskaras ar milzīgu pretestību un negatīvu attieksmi iestāžu iekšienē.
Lai efektīvi vadītu finanses un pieņemtu lēmumus, ir jāievieš detalizēta, precīza, stingra, savlaicīga un skaista datu uzskaite.
Efektīvs personāls ir "atslēga" efektīvai budžeta plānošanai.
priekšlikumi
Ieviest nulles budžeta plānošanas modeli.
Radīt sistēmu valsts pārvaldē, kas atbalsta iniciatīvu, uzlabojumus.
Radīt labvēlīgu vidi talantīgiem un spējīgiem cilvēkiem.
Pārskatīt personāla politiku, kas ļautu aktīviem cilvēkiem, kuri apveltīti ar iniciatīvu un mūsdienīgu domāšanu vadīt procesus.
Radīt sistēmu, kas pieļauj darbinieku dinamisku kustību starp amatiem atkarībā no darba rezultātiem.
Pirms budžeta izstrādes veikt sagatavošanas darbus - apzināt pārejošās līgumsaistības.
Izstrādāt un ieviest iekšējo budžeta kontroles mehānismu.
Ieviest detalizētu izmaksu uzskaiti.
Ikgadus noteikt finansiālos mērķus un definēt prioritātes
…