Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
3,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:862656
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

20.gs. sākumā turpinajās Rietumu tēlotājas mākslas būtiska un vispārēja pārveidošanās, kas sākās ar impresionisma virzienu 19.gs. 70. gados. Par krasākām pārmaiņām liecina vairāki virzieni, kurus kopumā mūsdienu mākslas vēsturē pieņemts saukt par „ klasisko modernismu”.

Viens no agrākajiem bija fovisms, kas izveidojās franču skolas ietvaros, kas apliecina sevi 1905. gada Rudens salonā, Parīzē, un apdziest 1907. gadā.

Kā virziens ātri beidza pastāvēt un transformējās, taču deva spēcīgu impulsu visai 20. gs Rietumu glezniecībai, iezīmējot vienu noteiktu tās attīstības iespēju.

Mākslas kritiķis Luijs Voksēls savā recenzijā nosauca gleznotājus par mežonīgiem dzīvniekiem, plēsoņām. No tā arī radies vēsturiskais nosaukums.
Konservatīviem mākslas cienītajiem un kritiķiem izstādītie gleznojumi likās rupji, primitīvi, izaicinoši.
Tomēr fovistu piedāvātās pozitīvās jaunās glezniecības vērtības atzina novatoriski orientēti laika biedri, un „ plēsoņu” darbi kļuva par pirmo 20. gs. mākslas revolūciju.
Fovisms neradās kā virziens, kurš iekļautos īpašās organizatoriskās formās un kura dalībniekiem būtu vienojoša kopīga programma vai uzskatu deklarācija.
Tas izveidojās pakāpeniski, no impresionima un postimpresionisma tradīcijām, tās pārstrādājot, attīstot tālāk atsevišķus šo virzienu sasniegumus un sekojot ne tik daudz intelektuāli teorētiskiem priekšrakstiem, cik intuitīva praksē rastām mākslinieciskām idejām.

Raksturojums
Fovistu estētikai raksturīga iedvesmošanās no Āfrikas un Okeānijas mākslas.
Sižeti, ainavas, akti un portreti joprojām ir tēlojoši, taču to risinājums ir vienkāršots.
Fovistu glezna ir saskaņota ar darba materiāla plakano virsmu.
Tā noliedz dziļumu un apjomu.
Līnija apvij un pārveido formas.
Dedzīgais otas triepiens pauž emocijas.
Darbos atklājas Mākslinieka subjektīvais dabas uztvērums. Balta grunts izceļ krāsu intensitāti.
Tā attīstās saiknē ar ekspresionisma estētiku nepārņemot tās traģisko saturu.
Kopumā fovistu tematikā dominēja no impresionistiem aizgūtā ikdienišķā realitāte un tās ainaviskie un portretiskie fragmenti, kas tika ietērpti fovistu spēcīgi izteiktajās krāsās.
Fovisti vētraini reaģē uz fotogrāfijas izaicinājumu.
Fovisti vēlējās rast tiešāku pašizteiksmi, vienkāršāku un iedarbīgāku glezniecību. Intensīva, spilgta krāsa arvien vairāk kļuva par galveno šā mēŗķa sasniegšanas līdzekli.
Krāsu laukumu robežas un kontūras nebija ģeometriski pareizas un stingras.
Pagarinātie triepieni parasti bija nelīdzeni, brīvi, tie veidoja neregulāras formas un krāsu zonas.
Krāsa tika uzklāta sedzoši, citkārt biezi, saglabājot impulsīvas, atraisītas glezniecības pazīmes. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1111401
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties