Pētījuma objekts:
Literārie darbi pedagoģiskajā procesā sākumskolā
Pētījuma priekšmets:
Jaunākā skolas vecuma bērnu ētisko vērtību izpratnes veidošanās
Mērķis:
Ētisko vērtību izpratnes veidošanās iespējas literatūras apguves procesā sākumskolā
Hipotēze:
Literārie darbi sekmē jaunākā skolas vecuma bērnu ētisko vērtību izpratni tad, ja skolotājs:
zina bērnu vecuma attīstības likumsakarības;
izvēlas literāros darbus atbilstoši bērna interesēm, vajadzībām, pieredzei
Uzdevumi:
1. Atklāt ētisko vērtību būtību pedagogu, psihologu un filozofu atziņās,
2. Teorētiski izzināt jaunākā skolas vecuma bērnu psihiskās attīstības likumsakarības,
3. Teorētiski un praktiski pētīt literāro tekstu izmantošanas iespējas ētisko vērtību izpratnes veidošanā 2.klasē.
Pētīšanas metodes.
Teorētiskās: literatūras analīze
Empīriskās: anketēšana, pārrunas
Pētījuma bāze: Rīgas X vidusskola.
Jaunākā skolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums pētāmās problēmas skatījumā
Vērtībideju apguve tikai ar intelekta palīdzību nav iespējama, jo nepieciešams vērtībpārdzīvojums.
Jaunākajā skolas vecumā rodas labvēlīgi apstākļi, lai tālāk attīstītu bērnu ētiskās jūtas, ētisko gaumi.…