PROFESIONĀLIE BAUŠĻI:
Nekaitēt! - Manipulācija, vardarbība, ekspluatācija nav atbalstāma;
Cienīt cilvēku daudzveidību! – prast palīdzēt citas rases, citas kultūrascilvēkiem;
Katrs klients ir individualitāte! – Palīdzi klientam kļūt rīcības spējīgākam, pašpārliecinātākam, efektīvākam;
Atturies no kritiskiem vērtējumiem! – Neesi tiesnesis! Nenomoki, nenoniecini viņu! Palīdzi formulēt jaunas attiecības ar dzīvi!
Akceptē atsaucību, kad tā ir saprātīga! – Pieredzējis speciālists neliekuļo un izrāda adekvātas emocijas. Nesimulē!
Respektē klienta dzīves ritmu! – SDS vispirms orientējas uz klienta resursiem un iespējām, respektē viņa dzīves ritmu, izpratni un situācijas redzējumu.
Esi patiess! – būt patiesam nozīme būt pašam.
Nepārvērtē pārlieku savu lomu!
Esi atklāts! – esi bīvs no streotipiem un spējīgs pateikt, ko domā.
…