Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:243530
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.08.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

3. Svarīgākie izgudrojumi:
Iekšdedzes dzinēju vēsture aizsākās 19. gs. sešdesmitajos gados un turpinās arī šodien. Pirmo iekšdedzes dzinēju izveidoja pašmācības ceļā zinības apguvušais francūzis Žans Etjēns Lenuārs. Viņš uzbūvēja divtaktu motoru, kuru darbināja ielu apgaismojuma laternām domātā deggāze. Atšķirībā no tvaika dzinēja, kurā karsto tvaiku iegūst ārpus cilindra un tikai pēc tam tas, ieplūstot cilindrā, bīda virzuli, Lenuāra motorā siltums radās iekšā pašā cilindrā. Arī aizdedzināt degvielu ar elektrisko dzirksteli pirmais iedomājās Lenuārs. Neraugoties uz ļoti mazo lietderības koeficentu, kas bija tikai daži procenti, motorus labprāt pirka. Toties Nikolausu Otto uzskata par pirmo kurš iedomājies, ka dzinēja jaudu un lietderības koeficentu varētu palielināt, ja degmaisījumu pirms tā aizdedzināšanas cilindrā iepriekš stipri saspiestu.
Tvaika lokomotīve un tvaikonis – 1804.gadā tika uzbūvēta pirmā tvaika lokomotīve kuru izgudroja Ričards Trevitiks un 1807.gadā – tvaikonis kuru izgudroja Roberts Fultons.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties