Marte Meo pedagoģijā
Apstiprināšana – bērns izjūt „es esmu labs, ar mani viss ir kārtībā, es varu, man izdodas” => pašvērtējums un sevis varēšanas apzināšanās.
Triangulācija –pieaugušais bērnam stāsta par citiem un par apkārtējo pasauli. Bērns kā sociālā būtne. Informējot par citiem, bērnā tiek attīstītas empātijas spējas.
Pedagoga ietekme uz bērna - viņa spējās ir izveidot pozitīvo mācību un attīstošo vidi.
Pedagogam ir nepieciešama konkrēta informācija, kā dibināt kontaktu, kā pozitīvi vadīt klasi. Bērnam ir vajadzīga pozitīvā vadīšana – ir jāzina, ko no viņa gaida. Bērnam ir nepieciešama sajūta, ka viņš ir redzēts un gaidīts.
Pedagogam ir iespēja saņemt atgriezenisko saiti, pilnveidot savas kompetences, izveidot pozitīvo paštēlu, lai sekmētu to arī bērnos.
Secinājumi
Emocijas ir spēcīgs bērnu audzināšanas un apmācības rīks, jo tās stimulē izziņu.
Emocionālais intelekts un empātija kā efektīvās saskarsmes pamats.
Bērna emocijas – kā sociāla atbilde; informācija pieaugušajiem par viņa iekšējo stāvokli.
Bērna attīstība visās jomās veidojas saskarsmē un mijiedarbībā ar pieaugušo.
Marte Meo metode veicina bērna daudzpusīgo attīstību un pilnveido sociālās prasmes.
Pēc Vigotska, var ne tikai domāt talantīgi, bet talantīgi just. Caur citiem cilvēkiem mēs kļūstam paši par sevi.
…