Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:762911
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Tradicionālā ekonomika 
Zems ražošanas organizācijas līmenis;
Iedzīvotāju daļa nodarbojas ar lauksaimniecību un citām samērā vienkāršām darbībām gadiem un pat paaudzēm;
Īpašums ir vai nu kopējs, vai privāts;
Ko ražot, kā ražot un kas patērēs saražoto, visvairāk nosaka tradīcijas.
Brīvā tirgus ekonomika 
Tās pamatā:
tirgus,
privātīpašums,
cenu sistēma,
konkurence.
Galvenie brīvā tirgus ekonomikas stimuli:
lielāka alga,
par zemāku cenu nopirkta prece,
gūtā peļņa.

Stimuli būtiski ietekmē ekonomikas dalībniekus, un tas ļauj prognozēt viņu rīcību.
Tirgus ekonomikā viss iegūst preču raksturu - viss ir pērkams, pārdodams, katrai lietai ir sava vērtība, kuru izsaka naudā.

Lēmumu pieņemšanā piedalās katrs pircējs, pārdevējs, un viņi ir brīvi savā rīcībā.

Katrs ražošanas resursu īpašnieks cenšas gūt iespējami lielāku labumu sev, tā dodot vislielāko labumu sabiedrībai kopumā.
Atbildes uz ekonomikas pamatjautājumiem:
Ko ražot? - to, ko grib patērētāji, to, kas uzņēmējam nodrošina peļņu;
Kā ražot? - ar viszemākajām izmaksām, maksimālo peļņu, visefektīvāk;
Kam ražot? - preces patērēs tas, kurš par tām spēs samaksāt. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties