Disleksija:
= medicīniska diagnoze, kuras cēloņi ir neiroloģiski (izmaiņas galvas smadzenēs), bet korekcija ir pedagoģiska problēma (Eiropas Disleksijas asociācija, 1994)
Analīze:
atšķirības ir individuālas
diagnoze ir klīniska
ārstēšana (korekcija) ir pedagoģiska
izpratne ir zinātniska (Ott, 1997)
Atbalsta pasākumi:
- akceptēt un saprast problēmu
- atrast piemērotāko mācīšanās paņēmienu
- ieinteresēt bērnu lasīšanai
- novērtēt bērna centienus un pūles
- pozitīvi domāt un runāt, iedrošināt
- speciāli izstrādāti vingrinājumi, uzdevumi un datorspēles
- dažādas metodes: diētas, fizisku vingrinājumu, mūzikas nozīme
Orientējoša konsultēšana simptomu novēršanai:
- māca koncentrēties
- māca pašam iziet no dezorientācijas stāvokļa
- simbolu apgūšana
- koncepciju veidošana
Latvijā:
- nespēja lasīt = nespēja sasniegt savus mērķus
- 2006. gada lasītprasmes pētījums Latvijā – pamats uzskatīt, ka Latvijā ir daudz cilvēku ar lasīšanas traucējumiem
- „Pro Futuro” disleksijas atbalsta grupas misija – www.disleksija.lv
…