Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:783541
 
Vērtējums:
Publicēts: 24.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Masu kultūra
20, gs masu kultūras rašanās un attīstības laikmetu.
Masu kultūras sabiedrībai raksturīgas trīs galvenās masveidīguma formas:
preču masveida ražošana
preču masveida patēriņš
labi funkcionējoši masu saziņas līdzekļi
Sabiedrībā cilvēki zaudē individuālās atšķirības un kļūst tāds kā citi.
Masu kultūra intensīvi sāka veidoties 19. un 20. gs mijā Amerikā, Eiropā un Japānā.
Masu kultūras raksturīga iezīme ir tās orientācija uz izklaidi.
Visvairāk masu kultūras attīstību veicināja ASV, Eiropa šajā ziņā neatpalika, tomēr ASV vadošās pozīcijas lika runāt par kultūras amerikanizāciju.
Viena no masu kultūras svarīgākajām iezīmēm ir augstu attīstīti masu saziņas līdzekļi.
Tieši tie uztur spēkā vispārpieņemto kultūras tēlu un priekšstatu kopumu.
Ar masu saziņas līdzekļu starpniecību notiek arī manipulēšana ar sabiedrisko apziņu. Šādai manipulācijai var būt dažādi mērķi, piemēram, tā var noderēt priekšvēlēšanu kampaņā, ideoloģiskā propagandā, reklāmā.
Nozīmīgākie masu saziņas līdzekļi 20. un 30. gados bija prese un radio.
Laikraksti
20. gs sākumā laikrakstu apjoms bija salīdzinoši neliels. Tie bija domāti vidusšķiras lasītājiem un piedāvāja rakstus par politiku un ekonomiku.
Tipiskā industriālā valstī bija 300-350 avīžu uz 1000 iedzīvotājiem.
Pēc kara laika lasītāju skaits ievērojami pieauga – tas bija saistīts ar sabiedrības vispārējā izglītības līmeņa paaugstināšanos.
Parādījās arī laikraksti, kuru tirāža sniedzās miljonos. Šajos izdevumos pārsvarā bija atrodamas sensācijas, baumas, stāsti par skandāliem un noziegumiem.
Par tamlīdzīgas bulvārpreses dibinātāju tiek uzskatīts amerikānis V.R. Hērsts. Viņa laikraksts New York Journal pievērsās skandāliem un kriminālhronikai, turklāt cena viens cents.
Laikraksti sāka iznākt iespiesti uz dzeltena papīrā, - tā radās apzīmējums dzeltenā prese.…

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1311295
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties