Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:368487
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  skaitļa jēdziena rašanās   
  skaitīšanas sistēmas   
  arābu cipari   
  pašas senākās "skaitļošanas mašīnas" – pirksti   
  skaitļu atlikšana, izmantojot mezglus   
  skaitļu atlikšana, izmantojot birkas   
  vissenākie abaki   
  ķīniešu swan-pan   
  japāņu soruban   
  skaitļošana uz līnijām   
  krievu skaitīkļi   
  nepera slejas   
  pirmās mehāniskās skaitļošanas mašīnas   
  Blēza Paskāla aritmētiskā (summējošā) mašīna   
  Leibnica aritmometrs   
  citi mehāniskie aritmometri   
  Bebidža analītiskā mašīna   
  Ada Lavleisa   
  Hollerita analītiski skaitļojošā mašīna   
  relejmašīnas   
  pirmā elektronu skaitļojamā mašīna   
  Džona fon Neimana princips   
  esm paaudzes   
  pirmās paaudzes elektronu skaitļojamās mašīnas (esm)   
  otrās paaudzes elektronu skaitļojamās mašīnas (esm)   
  trešās paaudzes elektronu skaitļojamās mašīnas (esm)   
  ceturtās paaudzes elektronu skaitļojamās mašīnas (esm)   
Darba fragmentsAizvērt

SKAITĻA JĒDZIENA RAŠANĀS

Matemātika tāpat kā daudzas citas zinātnes radās tajos senajos laikos, par kuriem nekādu rakstisku liecību nav saglabājies, jo cilvēki vēl nebija izdomājuši rakstību. Tāpēc noskaidrot jautājumu, kā cilvēki iemācījās skaitīt, nav nemaz tik viegli, to var tikai iztēloties.

Zinātnei zināmi trīs ceļi, pa kuriem ejot, var mēģināt minēt šo mīklu. Pirmais ceļš – valodas, tautu nostāstu un dziesmu pētīšana. Daudzas liecības par skaitļu nosaukumiem ir saglabājušās gandrīz visu tautu valodās, tādējādi, pētot valodu, var atrast atbildes uz daudziem jautājumiem.

Otrais ceļš ir bērnu novērošana, kad viņi mācās runāt un skaitīt. Bērns it kā “atkārto” dažus posmus cilvēces attīstībā.


Trešais ceļš ir pirmatnējo tautu pētīšana. Āfrikā, Dienvidamerikas centrālajā daļā un uz dažām salām vēl dzīvo ciltis, kas atrodas ļoti zemā attīstības līmenī: viņu attīstība tagad ir apmēram tāda, kāda tā mūsu senčiem bija pirms pieciem vai desmit tūkstošiem gadu.

Salīdzinot ziņas no šiem trim avotiem, mēs varam iegūt aptuvenu ainu par to, kā mūsu senči skaitīja pirms rakstības izgudrošanas. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties