Maksimumstundas cena
raksturīga kinoteātriem, teātriem, autostāvietām, cirkiem. To piemēro, kad pieprasījums pēc kādas preces vai pakalpojuma diennakts periodos ir pārāk liels, šo pieprasījumu nevar apmierināt. Ir izstrādātas atsevišķas samaksas dažādos diennaksts periodos un brīvdienās.
Maksa par preču dauzdveidību
sevī ietver patstāvīgi izmaksu palielinājumu,
pārdevuma kopējā apjoma pieaugumu,
ekskluzīvo preču cenu palielināšanu,
visdrīzāk arī peļņas pieaugumu.
Nepieciešams izstrādāt cenu noteikšanas stratēģiju daudzveidīgai produkcijai, līdz ar to, palielinot cenu ekskluzīvām precēm, tiks kompensētas izmaksas, kādas radušās, lai veidotu šo ekskluzīvo preču/ pakalpojumu piedāvājumu.
Daudzperiodu cenu diferencēšana
ir viena no visbiežāk lietojamajām cenu stratēģijām. Tās pamatā ir princips- pārdošanas sākumā noteikt augstu cenu, bet turpmākajā periodā paredzēt cenas samazināšanu. Mūsdienās izteikts piemērs ir mobilo tālruņu tirgus, kur jaunāko dizainu tālruņu iegāde ir dārgs pasākums, taču laika gaitā to cena krītas. Sākotnēji tālruņi tiek pārdoti par augstāku cenu pircējiem ar neelastīgu pieprasījumu, kuri nav jutīgi pret cenas izmaiņām.
…