Martins Oppermans bija vecākais lektors Tūrisma
skolā un viesnīcu menedžementā (School of tourism and Hotel Management) Grifinas Universitātē – Gold Coast (Griffith University–Gold Coast), Kvīnslendā, Austrālijā.
Viņš šo darbu pameta, jo vēlējās darboties žurnālistikā.
Šis raksts apraksta datubāzu mārketinga koncepciju
Apskata datubāzu mārketinga jomas: klientu saglabāšanu, produkta reklāmu un klientu piesaisti
Atspoguļo Jaunzēlandes tūrisma aģentūru anketēšanas rezultātus
Apraksta iespējas, kā paaugstinātu eksistējošo datubāzu rentabilitāti un efektivitāti.
Kas ir datubāzu mārketings?
Datubāzu mārketings ir visaptveroša mārketinga stratēģija, kas balstīta uz biznesa darījumiem ar klientiem.
Datubāzu mārketinga pamata ideja ir veidot informācijas un datu kopumu par saviem klientiem, lai tādejādi ar viņiem veidotu dažādas saziņas programmas.
Datubāzu mārketinga pamata pielietojums
Reklamēt savus produktus
Piesaistīt jaunus klientus
Saglabāt jau esošos klientus
Datubāzu mārketinga vēsture
Aviokompānijas bija pirmās, kas sāka izmantot datubāzu mārketingu
Pirmā pastāvīgā reģistrācijas programma (FFP – Ferquent filer program ) darbu aizsāka 1981.gadā
Aviokompānijas veidoja klientu lojalitātes programmas piedāvājot atlaides pastāvīgajiem klientiem
Citi ar tūrismu saistītu uzņēmumi drīz sekoja šim piemēram, veidojot savas pastāvīgo lietotāju programmas vai apvienojot tās ar aviokompāniju programmām.
Tagad lielāko uzņēmumu datubāzēs ir pat vairāki miljoni klientu.…