Tirgus un konkurentu analīze.
Latvijas dravnieku vidū konkurence ir pietiekami liela. Tādēļ, lai realizētu iegūto bišu produkciju, jābūt ar zināmu izdomu. Runājot par medus pieprasījumu, jāatzīmē, ka to nav iespējams prognozēt, piemēram, nebija gaidīts, ka krīze biznesu iespaidos uz labo pusi – cilvēki iegādāsies dabiskākas lietas, un pieprasījums palielināsies.
Tiesa gan, biškopji spiesti konkurēt arī ar ārzemju medu – vairāk gan ar lielražotājiem, nevis bišu produktu ieguvējiem, tomēr vietējā konkurence ir izteiktāka. Ārzemju medus Latvijas tirgū ienāk, bet ne strauji, jo tā ražošanas problēmas Eiropā ir līdzīgas, respektīvi, bites iznīkst – ne dravnieku, ne profesionalitātes dēļ, bet dabas vai citu apstākļu sakritību rezultātā.
Taču aug pieprasījums arī pēc tādām šķirnēm kā, piemēram, viršu medus. Manā īpašumā ir purvs, kurā aug virši. Netālu atrodas upe, kuras krastos aug bagātīgi liepas.
Mārketinga plāns
Reklāmas un sludinājumus ievietos vietējās avīzēs, bezmaksas interneta portālos.
Izveidotu savu vizītkarti, kuru izsniegtu klientiem, kas iegādājas medu mazumtirdzniecībā gan vairumtirdzniecībā.
Piedalītos bitenieku pasākumos, kur popularizētu savu preci. Tajos arī iegūtu informāciju par konkurentiem, un uzzinātu, ko varētu uzlabot savā produkcijā.
…