3.slaids
Priekšējā garoza attīstās agrāk un ir lielāka kā zēniem. Zēniem vairāk kā meitenēm patīk darīt kaut ko bīstamu, kas rada viņos satraukumu un uzbudinājumu, ko lielākā daļa zēnu uzskata par neatvairāmu. Sakarā ar to, ka meitenēm ir vairākas garozas zonas, kas nodrošina verbālo funkciju, viņām ir labāka sensorā atmiņa, tonalitāte, viņas labāk var mierīgi nosēdēt, klausīties, domāt un runāt, veikt komplicētāku lasīšanu un rakstīšanu, t.i., meitenēm iemīt lielākā daļa prasmju un uzvedības, kas tiek uzskatīta par labu skolā.Zēnu smadzenes ir vairāk piemērotas simboliem, abstrakcijām un attēliem, tāpēc zēni kopumā labāk kā meitenes mācās augstāko matemātiku un fiziku. Zēni dod priekšroku fiziskām kustībām un iznīcināšanai videospēlēs. Zēni vairāk iekuļas nepatikšanās, jo neklausās, pārvietojas, guļ klasē un nepilda uzdevumus.Mazāk laika nepieciešams uzmanības pārslēgšanai, tāpēc ir ātrāk gatavas nākamajai mācību stundai.
Zēnu smadzenēm nepieciešams miegs, kura laikā tās atjauno un pārorientē sevi. Meiteņu smadzenes to var izdarīt arī bez aizmigšanas
Stiprāki neirālie savienotāji nodrošina labākas klausīšanās prasmes, pamatīgāku atmiņas glabātuvi, labāk var atšķirt balss toņus.
Telpiski mehāniskās funkcijas rada zēniem vēlmi pārvietot objektus gaisā, piemēram, bumbas, lidmašīnas, viņu mazās māsiņas, vai vienkārši viņu kājas un rokas.
Audzinot un mācot meitenes un zēnus,gan vecākiem, gan jāņem vērā katram dzimumam raksturīgākās īpašības, kuru robežās ir plašs individuālo īpatnību spektrs. Nav gatavu recepšu, kā pareizi audzināt zēnus un kā meitenes, bet ja netiks ņemtas vērā dzimumu īpatnības, nav sagaidāmi labi rezultāti izglītības jomā.
…