7.4. Saistītās runas (stāstīšanas) novērtēšana
Ketijai tiek parādīts sižetiskais attēls un viņa tiek aicināta pastāstīt ko tur redz un kas tur notiek. Nelielu brīdi Ketija aplūko attēlu. Ģimene svin Ziemassvētkus, viņi gaida ciemiņus un saiņo dāvanas. Kaķītis spēlējas ar dāvanu papīru. Tētis ar meitiņām pušķo eglīti, cilvēki smaida un ir priecīgi. Istaba ir skaisti izgreznota. Mazais puisītis spēlējas ar sunīti.
Meitene pareizi izmanto gan piedēkļus, gan priedēkļus jaunu vārdu darināšanā. Pareizi lieto lietvārdus vienskaitlī un daudzskaitlī, pareizi saskaņo vārdus dzimtē, skaitlī un locījumā. Patstāvīgi veic stāstījumu par redzēto attēlā.
8. Intelektuālo spēju noteikšana (skat. 4.pielikumu)
8.1. Attēlotā jēgas, izpratnes noskaidrošana, izmantojot attēlu kartītes „Četri gadalaiki”.
Sajauktā kārtībā tiek izlikti četri gadalaiku attēli, kurus lūdzu Ketijai sakārtot pareizā secībā.
Ketija sakārto gadalaikus šādā secībā – ziema, pavasaris, vasara, rudens.
Sk. – Kāpēc sakārtoji sākot ar ziemu?
K.- Tāpēc, ka ziemā sākas jauns gads. Visi viens otram novēl laimīgu jauno gadu.
…