Bērna runas/ valodas izzināšana
4.1. Komunikācija ar pieaugušo
Krista ir manas draudzenes meita, ar kuru bieži satiekamies, tādēļ nebija problēmu kopīga kontakta atrašanā. Sarunājoties ar Kristu, viņa ir ļoti atvērta un labprāt stāsta par savu ģimeni: „Mēs dzīvojam kopā ar mammu un Pašu, tētis dzīvo atsevišķi. Mana mamma strādā par operatori, un vispār viņa daudz runā pa telefonu. Tēti es satieku reti, jo viņš visu laiku ir mežā. Tētis strādā par karavīru. Vispār mēs visi draudzējamies, bet dažreiz kasamies.”
Kad jautāju par bērnudārzu, Krista teica: „Man patīk dārziņā, tur var spēlēties ar draugiem. Un vēl tur iet Markuss, man viņš baigi patīk! Man nepatīk mūsu auklīte, taču drīz es iešu uz skolu un viņas tur nebūs.” Kāpēc tev nepatīk auklīte? „Viņa mūs bieži lamā un ir traka. Vēl man patīk, kad var mācīties, man patīk matemātika.”
4. Secinājumi par bērna runas/ valodas attīstību veseluma skatījumā
Krista ir savam vecumam atbilstoši attīstīts bērns. Viņa apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi no 1 gada 6mēnešu vecuma. Krista ir vienīgais bērns ģimenē, vecāki ir šķīrušies, bet ir patēvs, kas dzīvo ar Kristu un viņas mammu. Mamma cītīgi ar meiteni strādā, līdz ar to uz doto brīdi Krista prot labi lasīt un ir sagatavota tam, lai septembrī dotos uz skolu.
Veicot Kristas runas un valodas izpēti, varu secināt, ka viņa prot patstāvīgi veidot dažādus gramatiski pareizus vārdu savienojumus un teikumus, kā arī izprot, lietvārdus, īpašības vārdus un darbības vārdus.