13. Secinājumi par bērna runas un valodas attīstību veseluma skatījumā.
(Secinājumi veidojami no skolotāja profesionālā skatījuma – kur bērna runā parādās visvairāk kļūdu, kādas ir raksturīgākās. Šīs pārbaudes laikā netiek noteikti runas traucējumi, bet tiek iegūta informācija par bērna runas attīstību un valodas apguvi. Par runas traucējumiem runā logopēdi).
Manuprāt tās ir ar š, ķ, d līdzskaņu miju, jo viņam šīs skaņas pazūd un viņš vai nu izlaiž šos burtus, vai aizstāj ar ko citu. Bet kopumā viņš runā labi, veido vienkāršus un saliktus teikumus, secīgi un loģiski māk izteikt savas domas, novērojumus un atbildēt uz jautājumiem. Manuprāt mazliet piestrādājot un apmeklējot logopēdu viņš spēs izrunāt līdzskaņu saplūšanu. Intereses pēc pajautāju skolas logopēdei kāds viņš bija gada sākumā, jāatzīst, ka ir ievērojami uzlabojumi, jo gada sākumā minēts, ka viņš neizrunā s, k, z, d, t, dz, ķ, č, r miju, logopēdes lapa bija diez gan pierakstīta ar viņas piezīmēm par valodu, bet salīdzinot manus pierakstus ar viņas šī gada beigu pierakstiem, tad var secināt, ka ir lieli uzlabojumi šim puisim un noteikti ir jāturpina apmeklēt logopēds.
…