9. Intelektuālo spēju noteikšana (4.pielikums)
9.1. Attēlotā jēgas, izpratnes noskaidrošana, izmantojot attēlu kartītes (piem., gadalaiki; darbības secīgums utt.).
9.2. Ceturtā liekā izslēgšana- bērns jāizslēdz liekais attēls, balstoties uz vienādu pirmo skaņu. Visās sešās reizēs izvēlējās pareizo, kas jāizslēdz.
10. Telpiskā un plaknes orientācija (5.pielikums)
10.1. Jēdzienu “pa labi”, “pa kreisi” izpratne, lietošana
10.2. Orientācija plaknē
Uzdevums- lapas vidū uzzīmē māju, pa labi no mājas koku. Lapas kreisajā stūrī uzzīmē sauli, zem saules mākoni. Lapas apakšā, zem mājās uzzīmē zāli. Mājā iezīmē sevi un mammu.
11. Secinājumi par bērna runas un valodas attīstību veseluma skatījumā.
Bērnam problēmas sagādā pagātnes formas veidošana, kas parādās pie 8.uzdevuma “ko dara?, darīs?, darīja?”. Grūtības sagādā priedēkļu un prievārdu pievienošana vārdiem, jaunu vārdu darināšana. Nesaklausa un neizrunā skaņu “ļ”. Grūtības sagādā izšķirt līdzīgas skaņas zilbju rindās (6.uzdevums).
…