Secinājumi
Izvērtējumu veicu jauktajā PII grupā, kuru apmeklē bērni vecumā no 1,5 – 4 gadi. Izvērtēts tika bērns, kas ir 3, 9g. vecs. Sākumā bērnam pirms galvenā runas attīstības un valodas apguves uzdevuma, devu uzdevumu nosaukt visas lietas, kas tiek attēlotas bildēs.
Nosaucot šīs lietas, saklausīju, ka bērnam ir grūtības ar ‘’R’’ burta izrunu. Sarežģījumi bija ar vārdiem – rokas (jokas), džemperis (jemperis), cepure (cepuje), televizors (televizojs), ritenis (itenis). Tiklīdz bērnam sāku stāstīt, kas viņam būs jādara, bērns cītīgi manī klausījās, vēršot skatu uz mani. Pie katra uzdevuma noklausīšanās bērns pamāja ar galvu, ka uzdevums esot saprasts. Uzdevumu izpildīja bez kļūdām, atbildes bija kautrīgas, neilgu brīdi padomājot. Domājot, bērns lika rādītājpirkstu mutē starp zobiem. Uz jautājumu - Paskaties uz sevi un mani un parādi, kura ir mazāka?!, bērns atbildēja, norādot sevi un piebilda, ka grupiņā esot arī mazāki bērni nekā viņa pati. Bērns savā galvā veica arī izvērtējumu - es un citi bērni. Plaukšķinot plaukstas 3 reizes bez ilgstošām pauzēm starp plaukšināšau (darot to ātri 3 reizes pēc kārtas), bērns saklausīja un atdarināja plaukšķināšanu nekļūdīgi.
Saziņas kontekstā bērns ir apguvis padziļināti SR - dažādās saziņas situācijās mērķtiecīgi lieto atbilstošus vārdus; vēršas pie citiem, lai vārdiski izteiktu savu vajadzību vai vēlmi, atsaucas (vai reaģē) uz cita teikto; īsi atbild uz vienkāršu jautājumu; vārdos vai neverbāli pauž emocijas un attieksmi. Apguvis - atbild uz jautājumu un uzdod vienkāršus, īsus jautājumus. Uzklausa citus, iesaistās sarunā; Atbild uz konkrētu jautājumu
Teksts un tekstveidē bērns ir apguvis - stāsta par redzēto.
Valodas struktūrā bērns turpina apgūt - Pareizi izrunāt visas skaņas. ( nepareizi izrunā skaņu ‘’R’’ aizstājot to ar citu skaņu)
…