Uzzinot par šo uzdevumu, zināju, ka labprāt analizētu tieši savus bērnībā radītos darbus, tādēļ lūdzu mammai tos sameklēt, jo zināju, ka viņa tos rūpīgi krāj un glabā. Ieraugot savus bērnības darbus biju ļoti pārsteigta, ka vairāk saglabājušies tie darbi, kuriem ir kāds konkrēts sižets. Šie darbi tapuši Rīgas Valdorfskolā, kurā pavisam reti radījām darbus, kas kaut ko konkrēti ataino vizuālās mākslas stundās, jo īpašā, mitrā, slapjā akvareļu tehnika un ilgā žūšana to ierobežo.
Darba mapē ievēroju darbu, kas attaino dzeltenu ugunīgu lodi vai sfēru uz tumši zili violeta fona. Pamanīju, ka ir saglabājusies vesela sērija šāda veida darbu. Šie darbi radušies, neilgā laika posmā, vizuālās mākslas nodarbībās. Likās neparasti, ka šo darbu forma un kompozīcija bija līdzīga viena otram.
Uzskatu, ka šie darbi atspoguļo kaut ko noslēpumainu, maģisku un tiem nav vajadzīgs skaidrojums, kuru šobrīd tik pierasts meklēt, pamatojot un argumentējot mākslas darbu. Vizuālās izteiksmes pamatā ir krāsu kontrasta princips, kā arī krāsu nekontrolētā plūšana. Kaut gan šie darbi izskatās ļoti lakoniski, process līdz rezultātam ir bijis ilgstošs un prasījis lielu pacietību un rūpību. Domāju, ka no šiem darbiem varētu aizgūt un attīstīt vizuālās izteiksmes dinamiku, krāsu niansētību, kā arī akvareļu tehniskas izpildījuma specifiku.…