Katastrofu pārvaldīšanas organizēšana
Sakaru nodrošinājums, apziņošana, sabiedrības informēšana.
Teritorijā, lai sazinātos, izmanto izplatītākos sakaru veidus. Tas ir analogais un ciparu tīkls. Visā teritorijā darbojas mobilo sakaru tīkls. Sazināšanās starp dienestiem ar radio sakaru palīdzību nav iespējams.
Iedzīvotāju brīdināšanai ir uzstādīta trauksmes sirēna, kura atrodas uz mājas „Dūmi”, kurā atrodas VUGD Rīgas reģiona pārvaldes Baldones daļa. Dzirdot trauksmes sirēnu skaņu, nekavējoties jāieslēdz radio vai televizors – Latvijas televīziju – LTV 1 un LTV 2, radio – SWH (105,4 Mhz), LR 1 (99,2 Mhz), LR 2 (103 Mhz). Pa kuriem tiks pārraidīta informācija par notikušo un veicamā rīcību un drošības pasākumi. Iedzīvotāju informēšanai tiek izmantoti masu saziņas līdzekļi, kuri aprīkoti ar sarunu iekārtām.
Informācija televīzijā un radio tiek nodrošināta ar VUGD CSP starpniecību, tālrunis 112.
Iedzīvotāju evakuācija
Iedzīvotāju evakuācija un izmitināšana tiek organizēta ar CAK sastāva palīdzību. Tiek noteiktas iedzīvotāju pulcēšanās vietas, nepieciešamais transports un evakuācijas maršruti, kā arī sadarbība ar blakus esošajiem novadiem, lai varētu nodrošināt evakuējamo cilvēku uzņemšanu, izmitināšanu, nepieciešamību sadzīves apstākļu nodrošināšanu un veselības aprūpi. Nepieciešamības gadījumā tiek organizēta pagrabu izmantošana.
Ir noteiktas konkrētas iedzīvotāju pulcēšanās vietas. Tās ir: Baldones vidusskola; atpūtas centrs „Avots”; kafejnīca „Krišs”; kafejnīca „Picērijs”; Baldones sociālais aprūpes centrs; Personas, kuras veiks iedzīvotāju uzskaiti evakuācijas gadījumā un apkopos šo informāciju nozīmē novada domes priekšsēdētājs. Apkopotā informācija tiks nodota CA komisijai.
Evakuācijas maršruti tiek noteikti izejot no situācijas, pa iespējami tuvākajiem ceļiem uz izmitināšanas vietām. Evakuācijas virzienu un maršrutu izvēle atkarīga no katastrofas apdraudējuma veida, izvietojuma pašvaldības teritorijā, apdraudētās teritorijas platuma, konfigurācijas un pārvietošanās. Lēmumu par evakuācijas maršrutu pieņem CA komisija sadarbībā ar pašvaldību un atbildīgiem dienestiem.
…