Pirmie 5 dzīves gadi
Jo labāk bērns sagatavots skolai, jo viņam tajā vieglāk;
Pietiek ar pirmajiem 4 – 5 gadiem, lai bērna izturēšanās mehanizētos;
4. – 5. dzīves gadā veidojam savu ideāltēlu.
Ja gribam kādu novērot un saprast, tad viņš jāvēro tādā brīdī, kad nonācis kādā grūtā situācijā;
Mazvērtības jūtas cilvēks nespēj izturēt ilgstoši;
Katrs bērns savā dzīvē saglabā kādu lomas izjūtu, saskaņā ar kuru vienmēr rīkojas;
Bez mērķa nojautas indivīda darbībai nebūtu nekādas jēgas.
Praktiskās darbības un pētījumu rezultātā A. Ādlers secina:
Tendence attīstīt savas spējas ir cilvēka pamatvajadzība;
Cilvēka apziņa (zināmais) un neapzinātā daļa darbojas paralēli;
Personības galvenais virzītājspēks nav seksuālā dziņa, bet gan pamatvajadzība – pilnveidoties;
Nepilnvērtības izjūtu jāprot atšķirt no nepilnvērtības kompleksa, kas ir kavēklis attīstībā.
…