Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
3,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:539326
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.12.2016.
Valoda: Angļu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
Darba fragmentsAizvērt

Phonological dyslexia
Therapy programmes based on:
teaching of grapheme-phoneme correspondences (Kendall et al. 1998),
teaching phonological awareness skills (Conway et al. 1998).
Gains in both real word and nonword reading.

Deep dyslexia
Blend phonemes to make words and nonwords (De Partz - 1986);
Grapheme-phoneme correspondences by associating letters with the phonemes (from 0 to 90% improvement, regularization of irregular words);
A separate lexically based treatment improved reading of trained and untrained words (Stadie and Rilling - 2006);
The technique improved the ability to read words of high imageability (Nickels - 1992).

Pure alexia (1)
Tracing letters with a finger (Benson et al – 1971):
treatment based on finger spelling led to a 50% increase in reading speed with 100% accuracy (Maher et al. - 1998);
Name visually presented letters (become letter-by-letter readers):
Greenwald and Tothi (1998) report a successful therapy programme of this kind (patient’s ability to recognize orally spelled words is preserved).

Pure alexia (2)
Relearn the alphabet (Hinshelwood - 1990);
Teach a small set of high frequency words by sight;
Recognize groups of letters that co-occur frequently;
Recite the alphabet in an attempt to find the name of the letter being looked at (Mycroft et al. - 2002).
None proved effective despite the patient’s high motivation.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties