Pedagoģijas principi
Aktivitātes jeb pašdarbības princips - atvērt bērnā esošās, īpatnējās, patiesās vērtības, tādas, kuru realizēšana dod viņa dzīvei dziļāku jēgu, prasība, lai bērns mācītos un pierastu pareizi pildīt dzīves uzdevumus.
Humanitātes princips - cilvēks kā tāds, viss veselais un pilnvērtīgais cilvēks. Vispusīgi vērtīga un derīga cilvēka izskološana.
Individualizēšanas princips - audzināšanas un apmācības sasniegšana balstoties uz atsevišķu bērna individuālo būtību. [klases sadalīšana dažādās nozarēs, darba sadalīšana un prasību uzstādīšana piekļaujoties skolnieka individualitātei]
Nepieņemams audzināšanas variants
Skola uzstāda prasības bērnam kā obligātas, neprasot vai viņš spēj tās izpildīt.
Pieņemams audzināšanas variants
Audzināšana tiek pamatota vienīgi uz bērna tieksmēm, interesēm, dāvanām, tās noteic gan audināšanas mērķi, gan arī pilnos apmēros aizrāda, kādi šo mērķu sasniegšanai lietojami līdzekļi.…