Prakses atskaite
Tehnoloģijas
Pārtikas tehnoloģija, kulinārija
Viesu mājas "Holzmühle" restorāna un terases kafejnīcas a...-
Viesu mājas "Holzmühle" restorāna un terases kafejnīcas analīze
Prakses atskaite80 Pārtikas tehnoloģija, kulinārija, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Vispārējās ziņas par viesu māju „Holzmühle” | 4 |
2. | Tehnoloģiskie procesi Viesu mājas „Holzmühle” noliktavās, ražošanas telpā, restorānā un terases kafejnīcā | 15 |
2.1. | Izejvielu, produktu, pusfabrikātu un dzērienu sagādes organizācija | 16 |
2.2. | Izejvielu, produktu, pusfabrikātu un dzērienu uzglabāšana | 19 |
2.2.1. | Dārzeņu, zaļumu, augļu, piena produktu, taukvielu, gaļas un zivju izstrādājumu noliktava | 20 |
2.2.2. | Gaļas un zivju noliktava | 22 |
2.2.3. | Saldēto produktu un pusfabrikātu noliktava | 23 |
2.2.4. | Sauso izejvielu, produktu un pusfabrikātu uzglabāšanas vietas | 24 |
2.2.5. | Pusfabrikātu un gatavo ēdienu noliktava | 27 |
2.2.6. | Konditorejas izstrādājumu noliktava | 28 |
2.2.7. | Saldējumu noliktavas | 29 |
2.2.8. | Dzērienu noliktavas un uzglabāšanas vietas | 31 |
2. | Izejvielu pirmapstrāde | 36 |
2.4. | Izejvielu, produktu un pusfabrikātu apstrāde un ēdienu gatavošana | 38 |
2.5. | Gatavās produkcijas kvalitātes pārbaude | 43 |
2.6. | Gatavās produkcijas realizācija | 44 |
2.6.1. | Apmeklētāju zāles sagatavošana, galda klājumi, galda trauku un galda piederumu sortiments, raksturojums un izmantošana | 46 |
2.6.2. | Pasūtījumu pieņemšana, izpildīšana un norēķināšanās ar apmeklētāju | 54 |
2.6.3. | Ēdienu izsniegšanas darba vietas organizācija | 55 |
3. | Sanitārhigiēniskās prasības viesu mājas „Holzmühle” noliktavās, ražošanas telpā, restorānā un terases kafejnīcā | 58 |
4. | Tehnoloģiskās iekārtas | 68 |
4.1. | Speciālās tehnoloģiskās iekārtas | 68 |
4.2. | Ražošanas telpas plāns ar iekārtu izvietojumu | 77 |
4.3. | Mehanizācijas un automatizācijas līmeņa raksturojums viesu mājas „Holzmühle” ražošanas telpā, restorānā un terases kafejnīcas kioskā | 84 |
Secinājumi un priekšlikumi | 86 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 88 | |
Pielikums | 89 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Skaistā atrašanās vieta kalnu ielejā ar mežu ir viena no galvenajām priekšrocībām, kur viesi klusā un mierīgā atmosfērā var izbaudīt maltīti.
2. Pietiekami plašs ēdienu un dzērienu sortimenta klāsts ēdienkartē un dzērienu kartē.
3. Organizatoriskā viesu mājas „Holzmühle” struktūra nodrošina organizētu darbību un pienākumu sadali katram ražošanas telpas, restorāna un terases kafejnīcas darbiniekam, tādejādi nodrošinot veiksmīgu gatavās produkcijas nogādi līdz viesiem.
4. Viesu mājā „Holzmühle” izejvielu, produktu un pusfabrikātu uzglabāšanas noliktavās un vietās lielāka daļa izejvielas, produkti un pusfabrikāti pārsvarā tiek uzglabāti atbilstoši uzglabāšanas temperatūrai, uzglabāšanas ilgumam, gaisa relatīvajam mitrumam un apstrādes pakāpei un daudzumam, izņemot jāizvērtē zaļumu uzglabāšanas ilgums, kā arī jānovērtē saņemšanas telpā uzglabājamo sauso produktu un dārzeņu saderība realatīvā mitruma ziņā, kā arī jāizvērtē saldējuma saldētavu lietderīgais skaits atbilstoši tā uzglabājamam daudzumam.
5. Viesu mājā „Holzmühle”, lai atvieglotu izejvielu, produktu un pusfabrikātu nogādi uz pagrabstāvu un lai darbinieki darba procesā negūtu darba traumas, tad kāpņu vietā nepieciešams ierīkot liftu vai pacēlēju.
6. Izejvielu pirmapstrādes zona un izejvielu, produktu un pusfabrikātu apstrādes zona, kā arī ēdienu gatavošanas zonas ir iekārtotas, lai secīgi varētu veikt izejvielu piramstrādi, izejvielu, produktu un pusfabrikātu apstrādi un ēdienu gatavošanu.
7. Viesu mājas „Holzmühle” ražošanas telpas vadītājai un galvenajam pavāram jāsakārto un jāpamato ēdienu gatavošanas tehnoloģiskā un ēdienu izmaksu dokumentācija. Līdz ar to viesu mājas „Holzmühle” ražošanas telpas vadītājai un galvenajam pavāram kopīgi jāizstrādā ēdienu gatavošanas tehnoloģiskās – kalkulācijas kartes, lai pilnībā definētu ēdināšanas uzņēmuma gatavā ēdiena kvalitātes prasības un noteiktu precīzi ēdienu izejvielu, produktu un pusfabrikātu izmaksas.
8. Viesu mājā „Holzmühle” ir ieviesta gatavās produkcijas kvalitātes novērtēšana un uzskaite, tādejādi gatavai produkcijai būtiskas kvalitātes novirzes normas netika konstatētas.
…
Ēdināšanas uzņēmumu skaits ar katru gadu pieeaug ne tikai Latvijā, bet ārī citās pasaules valstīs, tai skaitā arī Vācijā. Tas nozīmē tikai to, ka pieprasījums ir visai liels pēc ēdināšanas uzņēmumiem visā pasaulē, jo mūsdienās cilvēki aizvien mazāk laika velta ēdienu gatavošanai mājās, jo tas ir laikietilpīgs process. Tādejādi, lai pārliecinātos par to, ka ēdināšanas uzņēmumu skaits citās pasaules valstīs ir daudzreiz lielāks, nekā Latvijā, kā arī, lai iepazītu citu zemju ēdināšanas uzņēmumu darbības principus, tad praksē devos uz Vāciju. Līdz ar to prakses mērķis bija analizēt viesu mājas „Holzmühle” noliktavu, ražošanas telpas, restorāna un terases kafejnīcas tehnoloģisko procesu norisi un to vadību, un izprast metožu un paņēmienu pielietošanu produkcijas un pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanā. Tādejādi prakses mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši darba uzdevumi: 1. Iegūt un sniegt vispārējas ziņas par viesu māju „Holzmühle”. 2. Veikt tehnoloģisko procesu raksturojumu un analīzi viesu mājas „Holzmühle” noliktavās, ražošanas telpā, restorānā un terases kafejnīcā. 3. Raksturot un analizēt sanitārhigiēniskās prasības viesu mājas „Holzmühle” noliktavās, ražošanas telpā, restorānā un terases kafejnīcā. 4. Raksturot tehnoloģiskās iekārtas.
-
Viesu mājas "Holzmühle" restorāna un terases kafejnīcas analīze
Prakses atskaite80 Pārtikas tehnoloģija, kulinārija, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
- Viesu nams "Bayrischer hof"
- Viesu uzņemšanas dienests viesnīcā "Denali Princess Wilderness Lodge" (ASV, Aļaska)
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Viesu uzņemšanas dienests viesnīcā "Denali Princess Wilderness Lodge" (ASV, Aļaska)
Prakses atskaite augstskolai12
-
Viesu nams "Bayrischer hof"
Prakses atskaite augstskolai12
-
Mārketinga stratēģijas novērtējums restorānā
Prakses atskaite augstskolai21
-
Prakse viesnīcā "Le Royal meridien Hamburg", saimniecības daļā, "room service" un restorānā
Prakses atskaite augstskolai15
-
Vadības prakse viesnīcas "City Hotel Bruņinieks" restorānā
Prakses atskaite augstskolai19