Kādā formā/ veidā tiek īstenota bērnu mācīšana un audzināšana dažādās vecuma grupās.
Bērnus māca atbilstoši viņu vecumam. Ejot laukā, pastaigājoties stāsta daudz dažādu lietu un parāda dabā, apgūst krāsas no dabas, piemēram, kādā krāsā saule, zāle, koki utt.
Vecākās grupiņas jau mācās burtus, ciparus un raksta, rēķina arī lasa. Ir bērni, kuri ļoti labi lasa, raksta, ebt ir arī bērniņi, kuri vēl neprot pat visus burtus.
Mazākās grupiņās bērni vairāk darbojas radoši – zīmē, līmē, krāso veido no plastalīna. Tādā veidā bērni mācās arī skaitīt. Arī sporta un rīta vingrošanas nodarbībās bērni mācās. Viņiem tajās ir iespēja apgūt matemātiku, piemēram matemātiskās figūras – riņķis, trijstūris, četrstūris u.c., mācās skaitīt un matemātiskās darbības – saskaitīšana, atņemšana, tās bērni izmanto daloties komandas, grupās spēlējot spēles, rotaļas.
Manuprāt, ļoti daudz ir atkarīgs arī no vecākiem, no ģimenes ko bērns apgūst un ko nē. Ja vecāki paļausies tikai uz pašu bērnu un uz bērnu dārzu, tad bērns daudzas lietas var aizmirst, ko ir iemācījies bērnudārzā, domāju, ka vecākiem vajadzētu mājās ar bērnu parunāt, pajautāt, ko pa dienu darīja dārziņā, visu to atkārtot. Arī vecākiem bērnam ir jāmāca un jāstāsta.
Pirmsskolas skolotāju pašizglītošanās iespējas un talākizglītības iespējas, to realizācija.
Pirmsskolas izglītības skolotājiem ir iespēja apmeklēt dažādus kursus, lai pilnveidotu sevi, uzlabotu savas zināšanas, iegūtu jaunu informāciju par mācību līdzekļiem, grāmatām, dažādām burtnīcām un arī par pašiem bērniem. Ko bērni katrā vecumā ir spējīgi izdarīt, ko drīkst, ko nedrīkst bērnam likt darīt atbilstošā vecumā un kam ir jāpievērš lielāka uzmanība. Pirmsskolas izglītības skolotaju profesijai ir arī dažādas grāmatas, ko var izmantot strādajot ar bērniem vai priekš sevis, lai uzzinātu, ko jaunu. Un mūsdienās ir iespēja ļoti daudz informāciju iegūt dažādās interneta adresēs.
…